Zespół Szkolno-Przedszkolny w Sikorzu

ePuap:/zspsikorz/domyslna
e-doreczenia: ADE:AE:PL-50896-69595-CJGFF-16

WYPRAWA KAJAKOWA, 22-24.08.2017

O takiej wyprawie myślałem już od dawna. Ale trzeba było poczekać, aż będziemy mieć swoje kajaki. I nareszcie można było tego dokonać. Oczywiście wypadało, by pierwsza wyprawa odbyła się naszą Skrwą. Do spływu zgłosiła się czwórka harcerzy, którzy chcieli spróbować swoich sił. Założenie było takie, że każdy płynie w swoim kajaku i ma do transportu swoje bagaże. Do  kajaków musieliśmy też zmieścić namioty i inny sprzęt potrzebny do nocowania i przygotowywania posiłków. Nie obiecywałem harcerzom, że będzie lekko, ale rzeczywistość postawiła nam trudniejsze wymagania niż przypuszczałem. Zaczęliśmy w miejscowości Studzieniec niedaleko Sierpca, dokąd dowieźli nas pan Darek i dh. Ania. Pierwszego dnia planowaliśmy dopłynąć do miejscowości Chocień i przy okazji zrobić zakupy w pobliskim sklepie. Początkowe dwie godziny były przyjemne, potem zaczęło padać i jak się okazało, padało z krótkimi przerwami cały dzień. Po drodze czekały nas dwie poważne „przenoski” kajaków. Wieczorem wypatrywaliśmy z utęsknieniem Chocienia i sklepu. Okazało się, że niepostrzeżenie przepłynęliśmy przez tę miejscowość i nie dotarliśmy do sklepu. Po drobnych problemach udało nam się znaleźć miejsce na nocleg. Noc była zimna a dodatkowo liczne odgłosy z lasu i pobliskiej miejscowości nie pozwoliły porządnie się wyspać.

Obóz w Gorzewie 2017

Poniedziałek 18.07.2017.
W niedzielę o godz. 11.00 wyjechaliśmy z Sikorza rowerami. Jechaliśmy 50km do Gorzewa. W poniedziałek o godz. 8.25 zaczęliśmy poranną toaletę. W ciągu dnia dojechały do nas inne drużyny. Potem zaczęły się przygotowania do obozu. Każdy miał zrobić swój totem.

Zuzia Nowicka

Harcerski spływ kajakowy

Spływ kajakowy 2017 rozpoczął się, jak to bywa w naszym zwyczaju, na początku wakacji. W tym roku oprócz harcerzy z naszej drużyny udział wzięli również rodzice Szkoly Podstawowej w Sikorzu oraz pracownicy Levisa. Dzięki gospodarności druhny Wioli i Pani Edyty Szelągowskiej w tegorocznym spływie wykorzystaliśmy nasze osobiste kajaki, które już na samym początku spotkania zostały nazwane ich imionami.
Sobotni spływ minął bardzo przyjemnie, bez większych kłopotów, a od czasu do czasu potowarzyszył nam lekki deszczyk. W Parzeniu, u Pana Kozaneckiego mieliśmy małą przerwę na kiełbaskę z ogniska.

Harcerski rajd rowerowy

Dnia 3 czerwca odbył się harcerski rajd rowerowy na trasie Sikórz – Parzeń – Robertowo – Sikórz. Naszymi opiekunami byli dh. Wiola, dh. Ania oraz pan Arek Kozanecki. Pierwszym punktem był stary młyn w Sikorzu z 1865 roku. Później zatrzymaliśmy się przy dawnym cmentarzu cholerycznym. Następnie było ognisko u dh. Wioli. Zjedliśmy kiełbaski, odpoczęliśmy i ruszyliśmy dalej, ponieważ czekał nas kawałek meczącej i trudnej do przebycia piaszczystej drogi.

XL Rajd Wisła 19-21.05.2017

Dzień I: O 10:00 wszyscy mieli być pod szkołą ale i tak wyszło, że osoby poprzychodziły wcześniej. Następnie autobusem 103 do Płocka skąd autobusem nr 7 dojechaliśmy na start trasy. 11km czyli dystans nie tak długi. Na pierwszym punkcie było zadanie z masą solną gdzie wyobraźnią wykazały się dziewczyny. Okazało się że ten punkt obstawiała znana osoba dla kilku osób z 33. Na trasie znajdowały się również koperty z zadaniami. Pierwsza z nich, to była krzyżówka z pytaniami o zielarstwie. W Grabinie zrobiliśmy sobie postój i jak się okazało punkt był jakieś 100m dalej. Następny punkt był bardzo blisko jeziora. Na drugim punkcie musieliśmy podzielić się na dwie drużyny i jedna musiała złożyć namiot a druga rozłożyć. Przy obu tych zadaniach liczył się głównie czas. Następnie dalej w tych dwóch grupach musieliśmy używając koców przerzucać 3 balony na raz z jednego na drugi. Później szliśmy wzdłuż jeziora aż do jego końca. Będąc na plaży jednak zrobiliśmy małą przerwę, aby się trochę ochłodzić. Przed trzecim punktem musieliśmy chwilę czekać, gdyż zrobiła się kolejka. Na szczęście była tam druga koperta z tego dnia, więc mieliśmy czas aby się zastanowić co przy tym zadaniu było potrzebne.

Czytaj więcej...

Na tej stronie wykorzystujemy ciasteczka (ang. cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. W każdej chwili możesz wyłączyć ten mechanizm w ustawieniach swojej przeglądarki. Korzystanie z naszego serwisu bez zmiany ustawień dotyczących cookies, umieszcza je w pamięci Twojego urządzenia.